Опубликован 2021-04-09

THE ROLE OF MOTIVATION IN LEARNING FOREIGN LANGUAGE

Аннотация


this paper analyzes the role of motivation in language learning, especially foreign language acquisition. It compares two different subjects who are learning English yet they have various background of family, language learning experience, and interests. They were provided pre-, post-tests to testify their knowledge; moreover, they were interviewed to know how they are encouraged to learn a language. The paper indicates the importance of intrinsic motivation for second language learners.

Как цитировать


Jo’raboyev Akmal, J. A. (2021). THE ROLE OF MOTIVATION IN LEARNING FOREIGN LANGUAGE. Журнал иностранных языков и лингвистики, 2(4). извлечено от https://phys-tech.jdpu.uz/index.php/fll/article/view/1189

Библиографические ссылки


Yusupov O.N. Cognitive semantics in context. Wschodnioeuropejskie Czasopismo Naukowe 7 (2), 84-87.

Юсупов О.Н. Ўзбек адабиётининг инглиз тилидаги таржималарининг лингвокогнитив тадқиқи. Сўз санъати халқаро журнали. 3 сон, 3 жилд. Б.102-105.

Юсупов О.Н. O’zbek poeziya namunalari tarjimasining ingliz tilidagi interpretatsiyasi. Тошкент давлат педагогика университети илмий ахборатлари. 3 жилд, 19 сон, - ТДПУ, 2019. Б.146-150.

Юсупов О.Н. Анализ проблемы стиля в художественном переводе. The Way of Science, 94. 2014.

Юсупов О.Н. Бадиий матннинг лингвокогнитив хусусиятлари. Тошкент давлат педагогика университети илмий ахборатлари, 1 (10), 35 - 37. 2017.

Юсупов О.Н. Специфика художественного перевода. Наука и Мир 2 (3), 170 - 172. 2014.

О.Н. Юсупов. Pride of Uzbek nation. The Way of Science 9 (31), 80-81

ОН Юсупов. Чет тили дарсларида таржима муқобиллигини яратиш асосида тилни ривожлантириш. Тил ва адабиёт таълими 2 (2), 96-99

О.Н. Юсупов. Стилистика. I том, Ташкент, ТДПУ, 2017. 320 стр.

О.Н. Юсупов. Лексикология. I том, Ташкент, ТДПУ, 2017. 344 стр.

O.Yusupov, I.Mirzaeva, A.Mukhamedaminov, D.Shigabutdinova, S.Nazarov, U.Muradov, T.Toshpulatov, Sh.Fayziev, Sh.Fayziev. Phraseological Units with Colour Designation Component as a Means of Reflecting the Self-Consciousness of the English People. LINGUISTICA ANTVERPIENSIA, 2021. P. 719-731

Yusupov O.N. Subtleties Of Literary Translation. İlköğretim Online (IOO) - Elementary Education Online 4 (4), 1987-1991

zokova, S. (2020). THEORETICAL AND COMPARATIVE STUDY OF VERBS OF MOTION IN TEXT. Архив Научных Публикаций JSPI.

Uzokova, S. (2020). Инглиз тилидаги ҳаракат модификаторларининг лингвокультурологик жиҳатлари. Журнал иностранных языков и лингвистики, 1(1), 2-7.

Uzokova, S. (2020). Principles of Discourse Analysis in Linguistics. Журнал иностранных языков и лингвистики, 1(2), 7-12.

Uzokova, S. (2020). Colour, creativity and passion in English classroom. Архив Научных Публикаций JSPI, 1-5.

Uzokova, S. (2020). Principles of Discourse Analysis in Linguistics. Журнал иностранных языков и лингвистики, 1(2), 7-12.

Uzokova, S. (2020). ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНЫХ ВИДОВ ЧТЕНИЯ ДЛЯ ОБУЧЕНИЕ ВУЗАХ. Архив Научных Публикаций JSPI, 1-7.

Uzokova, S. (2020). Инглиз тилидаги ҳаракат модификаторларининг лингвокультурологик жиҳатлари. Журнал иностранных языков и лингвистики, 1(2), 2-7.

Uzokova, S. (2020). НЕКОТОРЫЕ ВОПРОСЫ ПРАКТИЧЕСКОЙ НАПРАВЛЕННОСТИ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ. Архив Научных Публикаций JSPI.

Uzokova, S. (2020). Экологик тарбиянинг ҳуқуқий асослари. Архив Научных Публикаций JSPI.

Uzokova, S. (2020). Америка ёзувчиси Стивен Кингнинг "Ўлик минтақа" асарининг ўзбек тилига бевосита ва билвосита таржималари таҳлили. Архив Научных Публикаций JSPI, 1-5.

Uzokova, S. (2020). Маънавиятимизга таҳдид-мустақиллигимизга таҳдиддир. Архив Научных Публикаций JSPI, 1-5.

Uzokova, S. (2020). Талаффуз малакаларини шакллантириш ва мустаҳкамлаш. Архив Научных Публикаций JSPI, 1-7.

Авторы


Jo’raboyev Akmal Jo’raboyev Akmal

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti

Ключевые слова:

language skills, motivation, knowledge,, demotivation,, intrinsic motivation.

Copyright (c) 2021 Журнал иностранных языков и лингвистики

Лицензия Creative Commons

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.

Powered by I-Edu Group